zaterdag 6 januari 2018

Dinxperlo 34e Snertloop 6 km - 25,19 min - 2e plaats

De eerste wedstrijd van 2018 zit er op
Mijn allereerste wedstrijd in het nieuwe jaar is al een aantal keren de Snertloop bij voetbalvereniging DZSV geweest en ook begin 2018 is dit weer het geval. Heerlijk een regionaal wedstrijdje lopen om even de snelheid na de feestdagen wat te testen, waarbij ik de tijd niet zo heel erg belangrijk vindt. Het is bijna nooit dezelfde ronde en de laatste jaren zijn we al verschillende kanten op geweest, zelfs tot aan onze Duitse oosterburen toe. Dit keer gaat de start direct over het voetbalveld en ik kan me niet herinneren dat ik deze ronde al eens eerder gelopen heb.

Voor deze wedstrijd hebben zich zo'n tiental Avajanen aangemeld en zelfs Maarten Angenent is gelukkig weer van de partij. Hij heeft zijn laatste wedstrijd in september gelopen, de Bridge to Bridgeloop in Arnhem. Daarna heeft hij de hardloopschoenen niet meer aangehad en maakt hij driemaal in de week gebruik van de sportschool. Toch wil hij het weer eens proberen en na afloop geeft hij aan dat het hem niet is tegen gevallen. Hopelijk kan hij nu de trainingen bij AVA'70 ook weer oppakken. 

Ik schat dat er ongeveer 30 a 40 atleten aan de start van de 6 kilometer staan. Na het startschot bepalen twee voetballers van DZSV het tempo, gelijk daarachter lopen Christian van Haselen en ik. Op de verharde weg schroef ik het tempo iets op, kom daardoor op kop van de wedstrijd te lopen en krijg Christian met me mee. Na ongeveer twee kilometer neemt hij de koppositie over en loopt heel langzaam bij me weg. In het Bargerbos is het uitkijken waar je loopt en door de vele plassen is het op sommige stukken erg glibberig.

Tussen de vierde en vijfde kilometer staat oud clubgenoot Martin Hengeveld ons nog aan te moedigen en ben ik er al haast zeker van dat het vandaag een tweede plaats wordt. Christian is gewoon te sterk en de voetballers komen niet meer dichterbij. Aan de finish blijkt dit ook zo te zijn en zo begin ik 2018 als 57 jarige met een podium plaats, ook Christian is met zijn 52 jaar de jongste niet meer. Aan de ene kant is dit natuurlijke hartstikke mooi maar aan de andere kant moeten die jonge jongens een paar vijftigers toch voor kunnen blijven!
Maarten Angenent, terug in het wedstrijdcircuit
Christian van Haselen, winnaar van de 6 kilometer

Geen opmerkingen: