zondag 5 november 2017

Verslag van de DRW Run-Bike-Run in Nijverdal

DRW Run-Bike-Run in Nijverdal
Het triathlon seizoen is inmiddels afgelopen en een verslag van de laatste 2 wedstrijden is erbij ingeschoten. De kwart triathlon bij het Stroombroek ging wat betreft het zwemmen en fietsen prima, het lopen ging duidelijk wat minder door een hamstring probleem, waardoor ik de 10 km net in 50 minuten kon volbrengen (normaal 46min). Na terugkomst van de vakantie stond de cross triathlon van Lichtenvoorde op het programma. Het zwemmen is bij zwembad Meekenesch, dit is een binnenbad met een water temperatuur van 30 Gr dat vind ik zelfs warm. Ik lig met Bianca Rougoor en Cindy Brusse in 1 baan en hoop Bianca bij te kunnen houden. Dat lukt aardig en een paar seconden achter haar kom ik het water uit. Ik ren naar de uitgang en de 2e bocht mist een stuk tapijt en ik glij keihard onderuit. Niks aan de hand en ren verder naar de fiets. De wissel gaat goed en wil zo snel mogelijk bij Bianca in de buurt komen, we kunnen op de fiets ongeveer hetzelfde trappen. Door de val heb ik haar niet in het zicht en dat is jammer. Na even gefietst te hebben kom ik iemand achterop die een stuk langzamer fietst en na een brug ga ik er volle bak langs.............en mis een bordje waar ik linksaf moet slaan. Dit niet in de gaten hebbende fiets ik volle bak door en op een gegeven moment zie ik bordjes van de achterkant, dat is niet goed dacht ik. En ben flink pissig op mezelf. Het hele stuk terug en proberen de motivatie terug te krijgen. Voor de rest gaat het fietsen prima en na een goede wissel ging het lopen goed. Deze keer goed door kunnen lopen. De eindtijd was gewoon slecht! Uithuilen en op naar de DRW Run-Bike-Run in Nijverdal. Jaarlijks word bij AVA 70 een laagdrempelige Run-Bike-Run gehouden met als afstand 3km lopen, 10km fietsen en 2km lopen. Dit keer kan ik meedoen en gebruik dit als test voor de DRW het gaat goed en ik ben zeer tevreden met het resultaat.

De nacht voor de wedstrijd valt er veel regen en voor degene die de omgeving kennen weten dan, dit wordt geen makkie. Ik rij op tijd weg en rond half 12 ben ik bij zwembad de Ravijn, de start en finish locatie. Het ophalen van het start nummer verloopt allemaal snel en voor 12 uur heb ik alles gereed voor de wedstrijd. Hier en daar maak ik even een praatje, en hoor ik dat het fiets parcours is aangepast. Het moet nog mooier en zwaarder zijn dan het al was. Even wat inlopen en het is tijd om naar de start te gaan. Wielrenster Anna van Bruggen zal het startschot lossen en doet zelf mee bij de duo's. Vorig jaar had ik veel last van de wissel lopen fietsen, de 1e ronde fietsen wilde maar niet lukken. Ik dacht dat dit kwam door te snel lopen op 1e 5km, het is een pittige ronde van 2.5km met een paar fikse klimmen in mul zand. De tactiek wordt, rustig aan starten en ik ga achteraan staan. Het parcours bestaat voor een groot gedeelte uit singel tracks en inhalen gaat dus slecht en we lopen in colonne over het parcours, bij een steile afdaling ontstaat zelfs een file. Na 1 ronde lopen staat er 12.5 min op de klok en 25 min moet lukken. Ik loop lekker door en de wissel gaat goed. Mijn fiets en loopschoenen hebben veters dus dit kost wat tijd. Het fietsen gaat gelijk goed en ik kan goed druk uitoefenen op de pedalen. Het is behoorlijk druk en weer singel tracks waar inhalen niet makkelijk gaat. In een stuk bult op voel ik mij zo goed en wil inhalen........helaas een hoge rug aan de kant zorgt ervoor dat ik val, niks aan de hand en snel verder. Waar ik vorig jaar aan alle kanten zoek gereden werd, kan ik dit jaar scherp meerijden, een heerlijk gevoel. In de laatste 5km fietsen begin ik de hamstring wat te voelen en neem wat gas terug voor de laatste 2.5km lopen. De wissel gaat weer goed en de laatste 2.5km goed kunnen lopen en haal zelfs nog mensen in. De eindtijd van vorig jaar haal ik bij lange na niet maar ik heb een goed gevoel over deze wedstrijd. Mijn eindtijd is 1 uur 46 min, vorig jaar 1.42.50. De wedstrijd was perfect georganiseerd en dit jaar was Henk Borgmeijer de speaker, wat echt een aanvulling is op dit evenement.

Sportieve groet,

Gerben Duenk

Geen opmerkingen: