zaterdag 11 november 2017

Aalten 2e Boekeldercross 5 km - 21,04 min - 4e plaats M50

Halverwege de wedstrijd over de boomstam 
Sinds de eerste Boekeldercross heb ik maar één keer de hardloopschoenen op Texel aangehad en ik ben dan ook benieuwd of daar vandaag nog wat van te merken is. In mijn vorige blog gaf ik al aan dat ik wil proberen om met de Boekledercross nog een keer onder de 21 minuten te duiken en om een lang verhaal wat korter te maken dat is vandaag niet gelukt. Ik loop één seconde sneller dan een week eerder en kom er dus wel dichter bij in de buurt. Het parcours is iets slechter en wat glibberiger dan een week eerder. 

Als de eerste 15 kilometerlopers gepasseerd zijn, gaat het startschot voor de 5 en 10 kilometer lopers. Voor mijn gevoel start ik wat sneller maar de eerste kilometertijden zijn langzamer. Dan maar lekker lopen en een goed ritme proberen te vinden. Tom (20.39 minuten) loopt gelijk na de start al bij me weg maar ik kan hem wel de hele weg vrijwel in het zicht houden. Steeds vaker moet je het afleggen tegen je kinderen, aan de ene kant is dat prachtig maar aan de andere kant zou ik ook nog wel eens een keertje weer van hen willen winnen. 

De hele wedstrijd loop ik zo'n beetje in de buurt van Cindy Brusse, die mee doet aan de 10 kilometer en Niek Kleinhesselink (5 km) en af en toe is het stuivertje wisselen van plaats. Beide zijn goed in vorm en Niek is het laatste jaar ontzettend vooruit gegaan sinds hij voor de marathon getraind heeft. Ook zijn baantrainingen gaan prima, mooi om te zien. Halverwege de wedstrijd kom ik zo'n 10 seconden langzamer door, vergeleken met vorige week.

Na ruim drieënhalve kilometer gaat het beter. Bij het afdalen van de Welinkweg kan het tempo nog wat opgeschroefd worden en heb je het ergste gedeelte achter de rug. Linksaf het zandpad in en rechtsaf langs de sloot en je bent al weer bij 't Romienendal. De goede vorm is er niet helemaal maar er wordt wel constant gelopen. De laatste drie wedstrijden noteer ik tijden van 21.04 (Wehl), 21.05 en weer 21.04 minuten! Dat is ook wel weer mooi!
Niek Kleinhesselink

Cindy Brusse

Geen opmerkingen: