woensdag 26 juli 2017

Nijmegen-Aalten

Het pontje van Gendt naar Millingen aan de Rijn
Af en toe is het wel eens goed om de hardloopschoenen in de kast te laten staan en de fiets te pakken. Afgelopen woensdag, na het bezoek aan onze dochter in Nijmegen, ben ik dan ook op de fiets terug gegaan naar Aalten. Ik had via het knooppuntensysteem een mooie route van 85 kilometer uitgezet, die eerst een aantal kilometers over de dijk langs de Waal en later langs de Rijn liep, waarbij ik twee keer met een pontje de brede rivier over moest. 

Daarnaast heb ik drie keer een stukje Nederland met een gedeelte over Duits grondgebied afgewisseld. Het was heerlijk fietsweer en bij een temperatuur van rond de 23 graden heb ik globaal de volgende route aangehouden: Nijmegen, Lent, Gendt, Millingen aan de Rijn, Tolkamer, Lobith, Spijk, Emmerich, Netterden, Megchelen, AnholtDinxperlo, Süderwick, Aalten.

Klik op de link voor enkele foto's

fotoalbum
De Wasserburg in Anholt
De fietsroute

Geen opmerkingen: