woensdag 22 februari 2017

Gerrit Dijkslag loopt Alpe d’HuZes

Gerrit Dijkslag na de beklimming van de Col du Galibier in 2012
Hallo beste lezer,

Graag wil ik de sponsorloop Alpe d’HuZes onder jouw aandacht brengen. In de strijd tegen kanker heb ik me hiervoor opgegeven, geen idee hoe vaak ik naar boven ga, maar opgeven is geen optie! AVA’70 staat bekend als een gezellige en vrolijke atletiekvereniging, waar ook nog goed gepresteerd wordt. Of als een vereniging waar je uitstekende resultaten kunt behalen door een fantastische sfeer. Van welke kant je het ook bekijkt, ik ben al bijna 33 jaar lid van deze geel-blauwe club en heb vele hoogte punten meegemaakt. Dit door persoonlijke records en overwinningen, maar we hebben ook gezamenlijk vele hoogtepunten meegemaakt door samen naar wedstrijden te gaan en elkaar door dik en dun te ondersteunen of een feestje te vieren. Want van feestjes houden we bij AVA’70 wel!

Helaas waren er ook de diepte punten, zoals een mislukte recordpoging of de operatie voor mijn hartritmestoornissen. Veel ingrijpender waren de ziektes en zelfs de sterfgevallen waar clubgenoten mee te maken hebben gehad. Zo zijn er in mijn tijd bij AVA’70 acht clubgenoten gestorven aan kanker. Ook hierin blijkt AVA’70 een eenheid te zijn, het verdriet werd gedeeld en waar mogelijk werd er rondom de ziekte meegeleefd en werden Henk, Ria, Gerrit, Henny, Jan, Han, Gerard en Ronald bezocht en ook bij hun afscheid waren veel clubgenoten aanwezig. Toch voel je je ontzettend machteloos, het ene moment haal je het beste samen met elkaar naar boven, het andere moment is die persoon er niet meer, nooit meer, alleen in gedachten. Dit maakt een persoonlijk record, een overwinning of zelfs een heerlijke training in een lekker voorjaarszonnetje zo ontzettend relatief. Maar doet je wel beseffen van elk moment te genieten. Ik weet zeker dat mijn acht clubgenoten dat ook gedaan hebben. Hardlopers zijn toch een soort vrijbuiters, echte levensgenieters. Ik heb dan ook goede herinneringen aan Henk, Ria, Gerrit, Henny, Jan, Han, Gerard en Ronald en wil daarom graag iets voor ze terug doen.

Om het toch dicht bij AVA’70 en onze gemeenschappelijke passie, hardlopen, te houden heb ik besloten om deel te gaan nemen aan de Alpe d’HuZes. Met Jan stond ik in 2005 zelfs al eens op de top van de Alpe d’Huez! Samen met vier collega’s van Kramp vormen we een team die de uitdaging aangaat om meerdere keren deze Alpe d’Huez te gaan beklimmen, hardlopend of fietsend en daarbij zoveel mogelijk geld op te halen voor het KWF in hun strijd tegen kanker. Hierbij kunnen we elke steun in de vorm van een aanmoediging, een vriendelijk e-mailtje of een financiële bijdrage heel goed gebruiken. Ik zal het zware (benen) werk doen, maar zou het ook ontzettend fijn vinden als ik op die financiële steun van jou kan rekenen.

Je kunt het KWF en mij steunen door te doneren via iDeal op 

AVA’70 leden kunnen uiteraard ook Gerry Prigge steunen en/of op 2 april aan de sponsorloop op onze Hamelandbaan deelnemen voor haar Team Regenboog. Collega’s van Kramp kunnen naast Bert, Hans, Jeroen, Mike of mij ook nog kiezen om Jacqueline Jacobs te steunen die met haar team de Raddraaiers deze uitdaging aangaat. Opgeven is geen optie in de strijd tegen kanker, help je mij in deze strijd, dan ga ik de Alpe d’Huez bestrijden om zoveel mogelijk geld op te halen in de strijd tegen deze ziekte. Alvast bedankt!

Met sportieve groet,

Gerrit Dijkslag
Steun Gerrit Dijkslag en het KWF



[1] Wil je liever geen geld overmaken via de website? Laat het me weten, dan zorg ik dat het bij KWF terecht komt.

Geen opmerkingen: